Lake Ohrid Macedonië

29 mei 2018 - Ohrid, Macedonië

Gisteravond aangekomen in Ohrid Macedonië. Ohrid is een stuk toeristischer vooral in het hoogseizoen kan het hier erg druk zijn maar nu heerlijk rustig en aangenaam koel met 24 graden. Ohrid is al heel oud en heeft ook veel te bieden aan oude kerkjes en een burcht vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over het meer. Dit meer is met 300 meter het diepste meer van Europa. Je kunt er goed in zwemmen.

1. D.en H.v.d. Meer:
    29 mei 2018
    Ziet er inderdaad rustig en koel uit, hier is het nog steeds erg warm, gisteren wel ong.30 graden. Fijne dag. Groeten heit en men.
  2. Sonja Swart:
    29 mei 2018
    Wat een prachtige natuur. Veel plezier. Groetjes Sonja.
  3. Inez van der Meer:
    29 mei 2018
    Zo dat is erg warm! Hebben wij het hier koeler! Vandaag 27 graden prima!
  4. Nienke:
    29 mei 2018
    Ziet er weer prachtig uit daar!! Veel plezier nog op je reis!!!
  5. Marike:
    29 mei 2018
    Hey Inez, mooie plaatjes! Hoop dat je het naar je zin hebt, ben heel benieuwd! Hier nu onweer en regen, eindelijk wat verkoeling. Succes en tot apps, liefs Marike
  6. Marian:
    20 juni 2018
    Wij zijn afgelopen maandag teruggekomen van een grote rondreis, we zijn ook aan het Ohridmeer geweest, maar dan aan de Albanische kant. Wist je dat de koranvis hier leeft, komt nergens op de wereld voor, alleen in dit meer. Mag niet op gevist worden in Macedonië, alleen in Albanië 😉. We hebben hem gegeten, heerlijke vis beetje de smaak van zalm en forel. Het verhaal gaat dat koningin Elisabeth hem een paar keer per jaar laat overvliegen omdat ze hem zo lekker vindt. Fijne vakantie nog, wij vonden Albanie een speciaal land, met hele vriendelijke mensen.