Van Tirana naar Ohrid

25 juli 2017 - Ohrid, Macedonië

Maandag zijn we uit het bloedhete (40graden) vertrokken richting Macedonië. Onderweg een stop gemaakt jn Elbasan een stadje met het oudste klooster van Albanie en andere kerken. Toen over de grens. Dat betekende alle 24 paspoorten controleren. Helaas kregen we controle op vervoeren van drugs. Vooral hash werd veel gesmokkeld. De bus moest in een gebouw worden gereden waar ze eronder kunnen kijken en alle koffers eruit...de hond was er al klaar voor. Gelukkig mochten de koffers er weer in en konden we door. Aangekomen in Ohrid waar het wat koeler was. De volgende dag een prachtige excursie gedaan door de oude stad! En heerlijk gezwommen in het meer.

1. Diana:
    26 juli 2017
    Best wel even spannend zo'n situatie. Gelukkig maar dat het goed ging. Zou toch wat zijn als je dat daar meemaakt.
  2. D.en H.v.d. Meer:
    Mooie kerken, binnen lijkt het wel wat russisch.heit had in de krant al gezien dat het niet meer zo heet was.
  3. Trees:
    26 juli 2017
    Wat spannend Inez, gelukkig konden jullie weer verder. Goede reis! Leuk om je verslagen te volgen